The Effect of Teaching According to the Gagné Educational Model on the Learning of Some Simple Attacks Cases in Fencing for Students
Main Article Content
Abstract
The importance of this research lies in raising the level of teaching simple attack cases, with the aim of advancing their level and improving it by relying on an appropriate educational model such as the Gagné model. This model is considered one of the successful models, as it includes advanced educational stages and helps students learn the foil attack cases in fencing. The research problem was that the level of learning in simple attack cases does not rise to the level of proper learning, as they are difficult cases and require an advanced educational level, such as the Gagné model, due to its characteristics that facilitate appropriate learning and progress in the attack cases under study. The aim of the research was to identify the effect of teaching according to the Gagné educational model on students' learning of some simple attack cases in fencing with foil. The most important conclusions reached is that Teaching according to the Gagné educational model is important and essential for a quarter of the students' learning level of some simple attacks using foil in fencing. The most important recommendations is that Adopting teaching according to the Gagné educational model is important and essential for a quarter of the students' learning level of some simple attacks using foil in fencing.
Downloads
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
- اسماعيل حسن عبد الله . اثر انموذج جانييه في تحصيل مادة العلوم والاحتفاظ بها لدى تلاميذ الصف السادس الابتدائي :مجلة كلية التربية ، جامعة المستنصرية ، العدد الرابع ، 2016.
- اسماعيل محمد الامين الصادق . طرق تدريس الرياضيات نظريات وتطبيق : ط1، دار الفكر العربي ، القاهرة ، 2001.
- راجي . اثر انموذج دانيال ومكارشي في الكتاب المفاهيم العلمية والاتجاه نحو مادة العلوم لدى تلميذات الصف الخامس الابتدائي : اطروحة دكتوراه ، كلية التربية ابن رشد ، جامعة بغداد ، 2007.
- سعد علي زاير ( واخرون ) . الموسوعة التعليمية المعاصرة : ج2، دار صفاء للطباعة والنشر والتوزيع ، عمان ، الاردن ، 2017.
- سعد محسن إسماعيل . تأثير أساليب تدريبية لتنمية القوة الانفجارية للرجلين والذراعين في دقة التصويب البعيد بالقفز عاليا في كرة اليد : أطروحة دكتوراه ، بغداد ، 1996 .
- ظاهر هاشم إسماعيل: الأسلوب التدريبي المتداخل وأثره في التعليم والتطور من خلال الخيارات التنظيمية المكانية لبيئة تعليم التنس: أطروحة دكتوراه، جامعة، 2002.
- عفاف عبد الكريم . التدريس للتعلم في التربية البدنية والرياضية : الإسكندرية ، منشاة المعارف، 1990 .
- قاسم لزام صبر. موضوعات في التعلم الحركي: بغداد، مطابع الجمعة، 2005.
- Razzuqi, Raad Mahdi and others (2005): Educational methods and models in teaching science, 1st Edition, Al-Ghufran Library for Printing Services, Baghdad